Semester pertama bakal melabuhkan tirainya.Maknanya dah 4 bulan aku berada jauh dari keluarga.Memang aku selalu balik ke kampung..Walaupun jauh aku tetap balik kalau masa mengiizikan.Bagi aku sesibuk mana pun aku kat sini aku tetap juga nak cari sikit masa untuk jumpa mama,abah dan umi.Aku tak kisah kalau ada yang panggil aku anak manja.Bagi aku mama,abah dan umi adalah segalanya..
Bagi seorang anak kita banyak bercerita mengenai ibu kan??Hari ini aku nak bercerita mengenai seorang LELAKI yang paling hebat dalam hidup aku.seorang LELAKI yang tak bisa ku cari ganti..LELAKI itu adalah seorang ABAH..
ABAH selalu merungut yang aku jarang telefon dia..Kalau ada masalah MAMA atau UMI orang pertama yg aku rujuk..'ABAH' sebenarnya bukan adik tak terfikir nak telefon abah tapi adik tak nak bebankan dan susahkan abah.Bagi adik cukuplah ABAH bersusah payah cari rezeki untuk sara adik belajar.ABAH,adik mungkin tak dapat nak selami hati ABAH tapi percayalah setiap saat adik disini adik selalu ingatkn ABAH.Adik selalu rindu nak tengok ABAH makan.Adik selalu rindu nak dengar ABAH berleter.Adik selalu rindu nak dengar setiap nasihat ABAH.Walaupun ABAH terlalu Tegas dengan anak-anak tapi adik tahu jauh disudut hatimu ABAH ingin melihat anak-anak ABAH berjaya dunia dan akhirat.
ABAH,
Adik tahu abah dah banyak susah sebelum ni.Tapi ABAH tak pernah pun sesekali cerita dengan anak-anak.Adik rindu nak borak sama-sama dengan ABAH..Adik ingat lagi waktu adik dapat tawaran belajar ABAH orang yang paling gembira..Walaupun ABAH berat hati nak lepaskan adik ke sini tapi ABAH tetap yakin yang adik boleh berdikari sendiri.Adik ingat ABAH,ada yang kata abah tak ambik peduli pasal adik nak sambung belajar.Ye la kebanyakan urusan adik buat sendiri.Adik redah hujan dan panas sebab nak urusankan semuanya..Bila ada suara yang mengatakan begitu ABAH terdiam..ABAH tertunduk kecewa..Tiba-tiba ABAH kata "adik, ABAH memang nak tolong adik uruskan semua tu..tapi masa tak izinkan ABAH untuk buat semua tu.ABAH harap adik faham"...
ABAH,adik faham semua tu..Biarlah apa orang nak kata tapi bagi adik ABAH adalah segalanya..Adik uruskan semua tu sendiri sebab adik tak nak menyusahkan ABAH..Bagi adik ABAH adalah guru yang terbaik..ABAH sentiasa ajar anak-anak agar jangan sesekali bergantung harap dengan orang lain..
UNTUK ABAH,
Adik minta maaf atas segala kekhilafan yang dah adik lakukan..Adik cuma minta setulus doa dari ABAH agar adik mampu mencapai cita-cita adik..ABAH doakan adik agar tak terkeluar dari landasan sebenar.Doakan adik agar dikuat dan ditabahkan hati untuk terus menghadapi liku kehidupan ini.


















