Wednesday, 12 September 2012

MY MUM MY SOUL

huhhhhhhhhhhh.....lega skit..bru je hbis trial exam...so skrg kna buat pecutan for STPM....
result yg dpt cukup2 ja...so kna work smart skit lgi....tapi apa2 pun bersyukur sgt2 sebab ada pningkatan....dalam dok tgah trial MAMA pula nak kena operate....so kena pandai2 la bahagi masa....nasib la sewaktu operate tu aq xdak paper...

pagi 27/8/2012

Went to HPP..MAMA kna admitted wad...so pergi la buat smua urusan ngn abah n umi ja...angah n along keja time tu...so aq la yg kna...lgipun aq nieyh mulut byak skit.....jdi aq akn dijadikan mangsa utk bertanya...ihihihihihi....malam tu ABAH sewa hotel kt area Georgetown...so dekt skit nk p sana...bukan xnak blik Kedah(walaupun bru sejam ja pejalanan utk smpai rumah..klu x jem la) tp ABAH aq nieyh jenis yang cepat letih....

28/8/2012

pagi2 la dh pergi HPP...kna mandikan MAMA dlu....she had an operation around 12 pm...

PIC:15 minutes before msuk OPERATION THEATRE...went into the operation theatre around 12.30PM  
      





PIC: 2 hours after having an operation...lambat skit sebab kena kuarantin sejam utk stabilkan  balik....around 7.30 pm



#lepas je MAMA hbis operate dalm pukul 5.30 pm macam tu...aq dibenarkan msuk utk tgok mama
  ....sayu je tgok time tu bila MAMA xsedar lagi....apa2pun ALAHAMDULILLAH.....semuanya selamat....THANKS KEPADA SEMUA AHLI KELUARGA,GURU-GURU N RAKAN YANG 
SENTIASA MENDOAKAN MAMA......SEMOGA ALLAH SENTIASA MERAHMATI KALIAN..

Thursday, 28 June 2012

LepAkinG wiTh mY siS

22 Jun 2012


Me my all sis going to having a little bit of fun....hahah fun la sgt...juz makn2 and watch for a movie...
kitaorg g lunch kt THAI RESTAURANT so food2 yg diorder pun ala2 la....btw the food is delicious..

     
    tgah waiting for lunch

   AFTER LUNCH...ALHAMDULILLAH







      this is our lunch menu: 2 set of tomyam & ayam pandan
     Then,mix vege n a salad that make from papaya
  or familiar call as SOMTUM....so yummy


AFTER 2 hOurs having our luncH....we are going to watch a movie.......






  wAit for a Movie...a moviE stat arOund 2.50 pm...  only fouR of us watch a movie...ouR older
sis SYIEDA
  (wear a white shirt with a white shawl) having a date with her
 BOYFIE after JUMAAT ....(yg laen ni msih single yer...so we all not having a date)
that all for a sweet day...ehehheheeh


Monday, 14 May 2012

aLL aBoUt Us...

KEM...dgar ja perkataan ni hati dah melonjak-lonjak....tahun 2011 & 2012 aq xp lagu kem..tP awal taon ni aq dilantik sbgai pengerusi utk urusan projek kem kepimpinan.....lastly CIKGU SURAYA dtg klas n ajak kitaorang p kem ngn dya....dlm msa yg sma dpat la bantu CIKGU urus adik2 kn....

TEMPAT: PJ SENTOSA CAMPSITE
TARIKH: 27 & 28 APRIL 2012



Lepas kitaorg meeting lain...kitaorg pun stuju la....bley la save bjet...fee yg kna byar pun dalam 50 hengget ja.....
tba la saat yg dinantikan....pgi 27 aribuln kitaorg pun bertolak la pergi sna....bez kot..lma xnek bas g jalan jauh....la aq naik waktu f4 coz g melaka...sampai ja sna kotaorg dibahagikn kumpuln la.....setiap kump f6 mzti tgal dlm satu dorm utk pantau adik2....slama ni aq p kem motivasi or whatever kem xlah sehebat ni....bilik dya siap ngn aircond lgi...pastu da lgi blik air kt dlam 2...aq ingt lgi aq g kem BAKAU...tdoq dlm khemah pastu bla ujan khemah basah..huwaaaaaaaa...mmg sedey time tu...tp 2 semua pgalaman....KAU ADE????


bermulalah sesi taklimat ngn fasi2 kt situ...ada ABG SHAZWAN, ABG AYUB , ABG HAIKAL,HAZNIM n HASLIZA...serius fasi kt sni mmg bez....spoorting gler....aktiviti2 kt sni mmg challenging gler....tambah cikgu2 yg p SMUA SPOORTING...firstly IBU kitaorg la CIKGU MAIZUN.....dh la pgi tu dya bgi kter cake ice cream...sedap....ahahahah....tp aq kongsi ngn OPIEY, SYIDA n DEKYA...n bdak2 f6 len...xbez ar mkn sorg2 kn...

dh puas beleter ni aq sjikn kenangan kitaorg kr sna.......sELamAt meNoNtOn...






























yg hensem2 n cantek2 tu la fasi kitaorg..mmg spoorting hbis la dpa ni......bezzzzzzzzzz sgttt3...


ok2 la yer...nnt smbung lain ye....mcm g nk story2 korang.......assalamualaikum....




Wednesday, 21 March 2012

keMbaliiiiiiiiiii sudAhhhhhhhh

assalamualaikum...........................


Dah lAma tAk update blog........disebabkan kekangan masa....kna study sbab ada test....pastu demammm plak...huwaaa.....sedeynyer.....


tp alhamdulillah lpas p ambik drah xdak pape yg serius cma ada infections sket ja...sebabkn infections ni la tengkuk aku jdik bengkak2 n da ketumbuhan skit...dpat la mc 2 aqi dqi doktor....dya kta rehat ja kt umh,,,tp time nak ambik ubat....nah aih punya la byk...hahhahaaahahhaah

xlarat mnagdap ubat oii......k la...xtw nk update pa....update yg ni ja la...heheheheh,,,,

Monday, 20 February 2012

tHE sixtH....

kAlau cerIta psaL fOrm 6..Aq yakin SapA pun XMW kan...tp sebenArnya foRm 6 ni bez tw...
daRi sini kita dpat pelajari erti kesungguhan sebenar..erti setiakawan..
erti semangat perjuangan..erti kekalahan....dan erti nilai ilmu yg sebenarnya...

first dpat tawaran aq mmg xmw p dftr...tp bla fikir blik xsalah aq cuba
jgn menganggap apa yg org lain ckap adalah betul..
tetapi merasainya sendiri adalah pengalaman yg amat manis...
disini aq temui segala-galanya..
kerjasama yg erat dah nilai setiakawan yg kukuh...










ini lah semangat perjuangan insan sebenarnya...
selain ibu n ayah....sahabat juga amat pnting......tp bkanlah sahabat yg negatif
carilah sahabat yg mendorong kita ke jalan allah...
insyaallah keredhaan n kjayaan akn datang jika diikuti dgn usaha yg gigih...

jadi xsalah klu kita buang tanggapan yg mngatakn form 6 tu susah...
sebenarnya dlm susah ada senang...bkan mudah nk berjaya...
menuai kejayaan ibarat menanam pokok buah-buahan...jaga...siram...
dibajai dan barulah kita dpt menikmati hasilnya...
jgn jadikan mencipta kejayaan itu umpama kita menikmati makanan di kedai...makan 
dan trus bayar...
itu menunjukkn kita umpama lalang yg bergerak ketika ditiup angin
jadikanlah diri kita umpama resmi padi...semakin berisi semakin tunduk...


Wednesday, 1 February 2012

kiTa sAma diSisi ALLAH..(^_^)

aku bersyukur kerana masih dibenarkan untuk menulis...kita sama..
ya kita mmg sama disisi allah...
tiada manusia yg sempurna di bumi ini....memafkan seseorang walaupun
kita terluka adalah perkara yg paling allah suka..
ini menunjukkn kita mengetepikan status diri ttp menunjukkan yg kita mengagungkan  kekuasaan allah

HAYATI BAIT-BAIT HADIS DIBAWAH


Kitaetiap kekurangan yang kita ada merupakan 1 
"Tidak ada satu musibah pun yang menimpa diri seorang muslim, sama ada berupa kesusahan dan penderitaan, kesedihan dan duka cita mahupun penyakit, bahkan sebatang duri yang menusuk anggota tubuhnya sekalipun melainkan akan dihapuskan Allah sebahagian daripada kesalahan-kesalahannya dengan yang demikian itu." (Hadis Mut
"Sungguh mengagumkan perkara seorang mukmin, sesungguhnya semua perkaranya menjadi kebaikan, dan hal itu tidak pernah terjadi kecuali bagi seorang mukmin: jika ia mendapat kesenangan, ia bersyukur, maka hal itu menjadi kebaikan baginya, dan jika ia mendapatkan musibah, ia bersabar, maka itu menjadi kebaikan baginya" (Hadith Riwayat Muslim)..
"Dan (sebaliknya) sesiapa yang berada di dunia ini (dalam keadaan) buta (mata hatinya) maka dia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya"surah Al-Isra' ayat 27.
Renungan buat kita semua...SALAM ISTIQAMAH..


Aku berHarap Aku,keluarga dan SahabAtku diLindungI daRi pErkaRa yG didustAi ALLAH ini....INSYAALLAH..(^_^)

Tuesday, 31 January 2012

cArtA hAtikU............onEs n oNly

cArtA haTi...titLe xley blah..tp juZ for My frenz k..........


 SayAng aNg....
aYu zAini.

 mY bAckBone
nOd hOhOlicKs..
heheheh

 mY esKrem 
vAnillA...

 jiWa aq niieYh..
mY tOqqq...

sUraYaAmzaR..
TeeRbaEkk..

 sEin..
tRue frEnz..

 sAyAng Ko mAkcik..
ehehheh..
ni mErangKap mY siS
mOn aq..



fYeeNa
sAyaNg aWaK


walaU siApa pun KoranG..aq MenjAlankan persahAbatan ni iKhlaS keRanA ALLAH..
tQ sebAb sudi Ada di sisi Aq...aQ xmampu nk bAlas SmuA tu...Tp AQ titipkAn doA sepertiGA maLamkU hnYA unTuk kAliAn...

*KITA BAGAIKAN VANILLA N COKLAT..WALAUPUN BERLAINAN NAMA N RASA TETAPI KITA TETAP BERSATU...LUV UR ALL..

(^_^)