susah sungguh si abah itu utk mndekati anak2nya....jka tegas si anak mla menjauhkan dri....tp jauh disudut hati terselit rasa syngnya kpada ank2 terutama puterinya...
bg insan bergelar abah...si puteri mereka hrus diberi perlindungn dri puteranya yg mdah berdikari...
tp itu sering disalah erti....
bgi mereka itu adalah amanah allah.....puteri kesayangan harus dijaga
dri disakiti orang....
dan apabila si puteri sudah mula mengenali cinta si abah mula risau.....
di fikirannya mampukah lelaki itu membahagiakan puterinya???
dan dlam kegarangan abah...atienya mula terusik tatkala ada insan lain dtg menyuntig puterinya....sygnya dya pda si puteri x akn kekal lama....
bgi abah biarlah dya yg menelan segala phit...
asalkan anaknya xprnah mengetahui....
utk melepaskn puterinya pergi adalah berbeza utk melepaskn heronya...
perginya si hero andai xkmbali maka syahidlah ia....
dan prginya si puteri bersama insan bergelar suami mmbawa harapan besar si abah utk melihat
puterinya bahagia....
senyman indah di bibir puterinya adalh kgembiraanya...
tp derita yg ditanggung si puteri itu akn merenyukkan hatie si abah....
dan apabila salaman peralihan kuasa bermula
mka terungai lah segala-galanya.....
disaat itulah kebebasan buat si abah tp ia adalah perkara yg mnyedihkan andai si puteri dilukai....
namun doanya agar si anak bahagia adalah utusan sejati.....
adakah si anak memahami perasaan itu???????????
bgi abah dya tetp mnyayangi anak2nya biarpun
sering mndapat cercaan anak2nya...
bginya itu adalah dugaan dlm melaksanakan amanah ALLAH....................
No comments:
Post a Comment